6 października 2015

powracam :) eksperymenty: menisk wypukły

Witajcie!
Po miesiącach przerwy i ciszy na moim blogu powracam,  z nową wiedzą, nowymi marzeniami i pragnieniami, zdobyłam wykształcenie moich marzeń, jestem nauczycielką Montessori, co dało mi całkiem inne spojrzenie na wiele spraw. Kontakt z francuską, tradycyjną edukacją stał się także nowym doświadczeniem, czasami ekstremalnym, na pewno ubogacającym moje spojrzenie na dziecko, na rolę nauczyciela. Dzisiaj jednak powracam z pomysłem, by mój blog pozostał moim blogiem, zbiorem wszystkiego, co udaje się nam robić w domu, tego, czym i jak się bawimy. Mój dom nie jest szkoła Montessori, jest domem, gdzie latają statki star wars, odbywają się regularne bitwy sama nie wiem kogo z kim, gdzie także moja Córka układa swoje słowa z mobilnego alfabetu, koloruje swoje kolorowanki, buduje łóżeczka z deseczek kapla. Nie traktujcie więc wszystkiego, co zamieszczę, jako wyznacznik metody montessori bo nie zawsze tak jest. Niech będzie to po prostu dziurka od klucza, przez którą zaglądacie w nasz domowy świat zabaw.
Dzisiaj więc eksperyment.
Mała tacka, dzbanek z wodą, szklanka i miseczka z monetami.
Po napełnieniu szklanki wodą, możliwie jak najpełniej przystępujemy do wrzucania monet do wody. Ty jako osoba dorosłą pokaż dziecku jak to robić, złap delikatnie monetę dwoma palcami i zanurz ją w wodzie do połowy, następnie ją opuść.
My wykonywaliśmy zabawę w trójkę na zmianę.
Dzieci obserwują jak poziom wody się podnosi i tworzy menisk wypukły, przerywamy gdy kolejne wrzucenie monety powoduje wylanie się wody. Wtedy pomocna będzie gąbka.
Prosta zabawa i eksperyment dla 3-6 latków będzie to magia:) Dla 7 latka przyda się już wyjaśnienie jak to się dzieje:)
Polecam eksperymenty dla wszystkich dzieci, które są pobudzone, zdenerwowane, zestresowane. Pomagają bardzo w wyciszeniu siebie, uspokojeniu umysłu i opanowania swoich ruchów.





2 komentarze:

  1. fajnie, że wróciliście!
    PS jak dzieciaki podrosły wow!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się cieszę, że jest nowy wpis :) Czekam na jeszcze, a menisk na pewno wypróbujemy :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń