20 stycznia 2014

figury geometryczne w wersji dla malucha i dla starszaka

Zawsze wydawało mi się, że gdy uczymy dzieci, jak wygląda koło, kwadrat, trójkąt to warto także dodać inne figury. Po stworzeniu małego materiału edukacyjnego uzmysłowiłam sobie, że to dość kłopotliwe tłumaczyć, że kwadrat jest także prostokątem, że romb jest także równoległobokiem itd. Zdecydowałam się więc nie wnikać w te zawiłości na tym etapie edukacji i zabawy.
Powstały więc dwa zestawy jeden z myślą bardziej o Basi, drugi z myślą o Stasiu ale jak się okazało wszystko podlega wymianie i dochodzą do tego pomysły dzieci:) Co mnie cieszy:)

Potrzebujecie:
- kartoniki z wydrukowanymi figurami geometrycznymi (ja skorzystałam z gotowych figur przygotowanych do wydruku udostępnionych na blogu przez jedną z mama, problem, że nie pamiętam adresu, ale jest takich materiałów sporo w internecie)
- wycięte z filcu, grubej tektury figury w różnych kolorach

w wersji dla starszaków
- podpisy figur (kartoniki z figurami podpisanymi i same nazwy figur)

Używaliśmy także wszelkich materiałów dodatkowych dostępnych w domu (magnesy z kuleczkami, patyczki itd.)

Mam nadzieję, że zdjęcia będą pewną przejrzystą instrukcją.




Prosta forma zabawy polega na dopasowaniu odpowiedniej figury do jej wizerunku na kartoniku, można je w trakcie układania nazywać. Poniżej wersja dla starszaka:) Z opisem figur, boków, generalnie każdą informacją, którą maluch chce i ma ochotę przyjąć:) Można dopasowywać także oddzielnie wydrukowane podpisy figur.


Dzisiejsza kreatywność mojej Basi bardzo mnie ucieszyła:) Wprawdzie układała ciągle kwadrat i trójkąt ale cieszę się z jej pomysłów:)



2 komentarze: